Bardzo często decydując się na zakup samochodu, wiele osób zastanawia się nad tym, ile wspomniany samochód straci przez lata na wartości. W przypadku, gdy stajemy się właścicielem nowego auta, musimy liczyć się z faktem, iż auto traci na swojej wartości. Bardzo często zdarza się, że nawet najbardziej interesujące samochody po opuszczeniu salonu są warte znacznie mniej, niż przed ich zakupem. Właśnie dlatego podczas nabywania auta warto zwrócić uwagę, na to, które marki samochodów najmniej tracą na wartości.
Jakie samochody najmniej tracą na wartości?
W przypadku zakupu nowego samochodu z salonu aspekty takie jak historia pojazdu, jego stan czy przebieg nie są dla nas istotne. Dzieje się tak, ponieważ jako pierwsi właściciele otrzymujemy nieużytkowany wcześniej pojazd. Bez wątpienia możemy spodziewać się, że będzie się on sprawował znakomicie przynajmniej przez okres gwarancyjny. Niemniej jednak nie ominą nas wydatki na przegląd, ubezpieczenie czy paliwo. Często jednak zdarza się, że po odjęciu pozostałych kosztów wspomnianych wcześniej wartość nabytego samochodu wynosi aż 77% kwoty.
Jakie auta najmniej tracą na wartości? Bez wątpienia wpływ na ten aspekt mają renoma marki, prowadzenie samochodu, jego wersja, a także wyposażenie. Jak doskonale wiadomo, niezawodność poszczególnych modeli wpływa na opinię marki produkującej. W tym przypadku zdecydowanie najmniej na wartości tracą samochody, które powszechnie uznawane są za solidne, ale również te podążające za trendami. Na znacznie lepszej pozycji są także pojazdy pochodzące z naszego kraju. W przypadku aut importowanych jakość często pozostawia wiele do życzenia. To właśnie z tego powodu swoją wartość znacznie lepiej utrzymują samochody krajowe.
Samochody najmniej tracące na wartości
Odpowiadając na pytanie: “Które samochody najmniej tracą na wartości?”, warto zwrócić także uwagę na wersję. Nie da się ukryć, że obecnie największą popularnością cieszą się tak zwane hybrydy. Opanowały one rynek i stały się swego rodzaju zastępstwem dla klasycznych diesli. Nie można dziwić się ich popularności – samochody te palą niewiele, a jednocześnie są niezwykle przyjazne dla środowiska z uwagi na fakt, iż właściwie nie wytwarzają szkodliwych spalin.
Istotną kwestią jest także posiadane w samochodzie wyposażenie. Ku zdziwieniu wielu osób nie powinno być ono ani zbyt bogate, ani też zbyt ubogie. Co ciekawe, wiele dodatków traci swoją wartość jeszcze szybciej niż samochód z uwagi na ich zużywanie się. Niemniej jednak warto pamiętać, że sprawdzone oraz przydatne akcesoria to coś, co niejednokrotnie pomaga przy późniejszej sprzedaży samochodu.
Marki samochodów, które najmniej tracą na wartości
W przypadku utraty wartości samochodu popularnych marek zdecydowanie najlepszą sytuacją mogą cieszyć się niemieccy oraz japońscy producenci. W rankingach najczęściej widnieją Nissan, Mazda, Honda, a nawet Alfa Romeo. Jednak zapewne dla nikogo nie będzie zaskoczeniem fakt, iż na pierwszym miejscu w przypadku marek mniej tracących na wartości znajduje się Toyota. To właśnie ten producent cieszy się niezwykle pozytywnymi opiniami, co przekłada się na późniejsze utrzymywanie wartości przez samochód. Toyota zyskała sobie uznanie klientów dzięki świetnej jakości pojazdom hybrydowym, a także ciekawym modelom SUV-ów, które od lat mają opinię niezawodnych. Bez wątpienia Toyota to marka, która zapewnia nie tylko bezproblemowe i jakościowe samochody, ale także pozwala użytkownikowi na późniejsze odsprzedanie pojazdu w zadowalającej cenie.
Poruszając temat marek samochodów, które najmniej tracą na wartości, nie można nie wspomnieć o niezwykle popularnym producencie samochodów Porsche. Co prawda, marka ta uznawana jest za luksusową, przez co posiada nieliczne grono odbiorców. Niemniej jednak coraz więcej osób, zwłaszcza chcących zakupić swój wymarzony samochód, decyduje się właśnie na pojazdy wspomnianego producenta. Pomimo iż poszczególne modele Porsche kosztują naprawdę wiele, ich późniejsza sprzedaż nie powinna sprawiać żadnych problemów!