Zdecydowanie większa część polskiego społeczeństwa decyduje się na zakup auta używanego. Najnowsze badania z 2022 roku wykazują, że polscy kierowcy kupują coraz starsze modele pojazdów osobowych. Uwarunkowane jest to przede wszystkim generalnym wzrostem cen na rynku samochodowym.
Zarówno zakup, jak i sprzedaż auta bywają zwykle czasochłonnymi, żmudnymi procesami. Dzieje się tak, gdyż potencjalni klienci mają określone oczekiwania co do poszukiwanego modelu. Ogólny stan techniczny używanego samochodu to czynnik, który znacząco wpływa na proces podejmowania decyzji.
Przekazane do wiadomości publicznej wyniki PAP badania Santander Consumer Multirent jasno wskazują, że co trzeci poszukujący zwraca szczególną uwagę na przebieg samochodu. Jak więc zaplanować sprzedaż auta z dużym przebiegiem?
Jak sprzedać samochód z dużym przebiegiem?
Podejmując próbę sprzedaży auta z dużym przebiegiem, warto zapoznać się z analizami badań, które uwzględniają różne kategorie wiekowe. Dzięki temu już na starcie będziemy mieli świadomość tego, jak duże jest zapotrzebowanie na dany model. Wiedząc, w której grupie wiekowej występuje największy popyt, możemy w odpowiedni sposób przygotować treść ogłoszenia.
Nie ulega wątpliwości, że przebieg samochodu bywa bardzo istotnym czynnikiem podczas dokonywania decyzji o zakupie konkretnego modelu. Ten parametr ma przecież przełożenie na wysokość ubezpieczenia. Ciekawym faktem jest to, że na przebieg największą uwagę zwracają kobiety i osoby po ok. 70 roku życia.
Jak sprzedać auto z dużym przebiegiem?
Przekroczenie bariery ok. 200 tys. km wiąże się zwykle ze spadkiem wartości samochodu. Określenie “duży przebieg” jest jednak kwestią indywidualną. Dla jednego kupca 170 tys. przejechanych kilometrów stanowi akceptowalną wartość. Dla drugiego z kolei będzie to czynnik warunkujący rezygnację z zakupu.
Jeśli jednak wystawiane na sprzedaż auto ma przebieg poniżej umownej bariery 200 tys. km, to dla sporej grupy potencjalnych zainteresowanych nie będzie to stanowiło pierwszorzędnej kwestii. Wtedy liczą się pozostałe cechy i parametry związane z ogólnym stanem technicznym. Warto więc zadbać o to, aby modyfikowalne czynniki zostały dopracowane oraz odpowiednio przygotowane przed zakupem.
Nawet jeśli wysoki przebieg będzie odbierany jako duży minus przez potencjalnego kupca, to szereg innych parametrów w bardzo dobrym stanie może ostatecznie przekonać go do zakupu.
Sprzedaż auta z dużym przebiegiem – czy to możliwe?
Duży przebieg nie musi być jednoznaczny z wysokim poziomem zużycia samochodu. Potencjalni klienci nie zawsze jednak zdają sobie z tego sprawę. Intensywna eksploatacja może być wręcz wyznacznikiem trwałości podzespołów wchodzących w skład poszczególnych układów w pojeździe. Jeśli mamy pewność co do doskonałej sprawności sprzedawanego modelu, warto podkreślić ten aspekt.
Zakup auta ze stosunkowo dużym przebiegiem może sugerować trwałość mechaniki i bezproblemową jazdę na długodystansowych odcinkach. Tego aspektu nie są w stanie zagwarantować sprzedawcy aut z niską wartością tego parametru. Jeśli samochód jeździł głównie po drogach szybkiego ruchu, to najprawdopodobniej miał zapewnioną odpowiednią prędkość obrotową. Jest to duży plus, który może ułatwić potencjalnemu kupcowi proces czyszczenia filtra cząstek stałych w późniejszym okresie.
Dbałość o detale, czyli jak sprzedać auto z dużym przebiegiem?
Jeśli decydujemy się na sprzedaż auta z dużym przebiegiem, to warto zwrócić szczególną uwagę na dopracowanie kwestii detalicznych. Zrobienie odpowiednich zdjęć sprzedawanego modelu, sporządzenie skondensowanego, ale jednocześnie obfitego w istotne informacje opisu, zaproponowanie rozsądnej ceny, dokładne wyczyszczenie kabiny, otwartość na negocjacje czy zapewnienie kilku możliwości nawiązania kontaktu (np. e-mail, rozmowa telefoniczna, SMS) to aspekty, które w pierwszej kolejności poddawane są weryfikacji przez potencjalnych kupców. Dzięki temu osoby zainteresowane samochodem mogą wykazać większe chęci do obejrzenia go na żywo.